tag:blogger.com,1999:blog-7618691296092051507.post5464843600026224275..comments2024-03-27T17:38:13.215+02:00Comments on V for VALIS: Άνω Τάξη, Κάτω ΤάξηEliashttp://www.blogger.com/profile/15006996975439612683noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-7618691296092051507.post-48930008986560594652013-07-29T01:29:12.477+03:002013-07-29T01:29:12.477+03:00Αμάν, αδερφέ, εσύ είσαι μεγάλος παίκτης! Δώσε περι...Αμάν, αδερφέ, εσύ είσαι μεγάλος παίκτης! Δώσε περιθώριο ως την Τετάρτη να διαβάσω αυτά που παραθέτεις, γιατί αύριο Τρίτη πνίγομαι. Τι να σε κεράσω; Τη <a href="http://ironprison.blogspot.com/2011/09/blog-post_22.html" rel="nofollow">Φραγκοσυριανή στα ταϊλανδικά</a> την έχεις ακούσει;<br /><br />ΥΓ: Υποθέτω ότι εννοείς το απόσπασμα του Weber για την περιφρόνηση των χωρικών στον αρχαίο Ιουδαϊσμό, και λες ότι είναι ανακριβές. Δεν αμφιβάλλω ότι μπορεί και να είναι, πράγματι. Ο Weber γενικεύει υπερβολικά, έχει δεχτεί κριτική π.χ. και για την ανάγνωσή του στον Ινδουϊσμό. <br /><br />ΥΓ (2): Όλες οι εκφάνσεις του θρησκευτικού φαινομένου, γενικά μιλώντας, είναι εξαιρετικά πολύπλοκες και δαιδαλώδεις. Θέλουν κανονική μελέτη, δεν γίνεται αλλιώς. Eliashttps://www.blogger.com/profile/15006996975439612683noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7618691296092051507.post-52797526774101093832013-07-28T23:37:47.037+03:002013-07-28T23:37:47.037+03:00Αν και τυχαίνει να έχω το συγκεκριμένο βιβλίο (μαζ...Αν και τυχαίνει να έχω το συγκεκριμένο βιβλίο (μαζί με άλλα δυό-τρία του ιδίου που αγόρασα μεταχειρισμένα και σε καλή τιμή :)) δεν θα μπορέσω να σε βοηθήσω, γιατί βρίσκομαι σε θέση ... μετακόμισης.<br />Αλλά μπορείς να διαβάσεις αυτό:<br /><br />"... Meanwhile, northern/southern distinctions disappeared, as all the Jews retreated to the north, and the Mishnah itself, although written by an elite literate class and intended largely for a landed upper-class becomes a text that unifies all classes of Israel. Moreover, the Mishnah begins a trend in the concept of Israel as primarily a land to primarily a people. Though both discourses do exist in the Mishnah, Jacob Neusner points out how the individual man is now Israel:<br /><br />The Mishnah’s principal message is that the Israelite man is at the center of creation, the head of all creatures upon earth, corresponding to God in heaven, in whose image man is made. The way in which the Mishnah makes the simple and fundamental statement is to impute power to the Israelite to inaugurate and initiate those corresponding processes, sanctification and uncleanness, which play so critical a role in the Mishnah’s account of reality. The will of man, expressed through the deed of man, is the active power in the world.[21]<br /><br />Here we see a shift not from sacred space to sacred time, but from sacred space to sacred people, and although here Neusner and the Mishanh may in fact mean only the Israelite man – i.e. the one residing within the holy land – and may be directed at the landed class, Neusner is quick to point out that within a generation, the Mishnah was in the hands of rabbis not only in Palestine but also in Babylonia and was understood to apply to all Jews of all regions and classes.[22] The identity as a people rather than a place is beginning to become the more prevalent unifying discourse in exile..."<br /><br />21. Jacob Neusner, “Max Weber Revisited: Religion and Society in Ancient Judaism” The Second Century, 1981, 1(2):61-84 reprinted in Neusner ed., Origins Volume VI, pp.423-447, 439.<br />22. Ibid., 431.<br /><br />Αυτό είναι το μόνο που μπόρεσα να βρω ONLINE: <br />είναι (ελπίζω αρκετό) απόσπασμα από το (τολμηρό θα έλεγα, αν και αδυνατώ να έχω "τεκμηριωμένη" άποψη, καθότι γνωρίζω ελάχιστα περί Βουδισμού) άρθρο της Ellen Posman (2005, Epoche: Journal of the Study of Religion at UCSB, Santa Barbara, CA)<br />"Let's Get Together: Post-exilic Reconstructions of Sacred Community In Judaism and Tibetan Buddhism."<br />που μπορείς να διαβάσεις εδώ:<br />http://www.epoche.ucsb.edu/PosmanSpring05.pdf<br />H Dr. Ellen Posman εδώ:<br />http://www.bw.edu/academics/rel/faculty/posman/<br /><br />Αν ενδιαφέρεσαι για άλλα έργα του conservative ραββίνου Jacob Neusner (ο οποίος θεωρείται ως ένας από τους μεγαλύτερους "scholars and experts on Judaism"), εδώ:<br />http://archive.org/search.php?query=neusner<br /><br />Εν κατακλείδι, o Ιουδαϊσμός είναι μια ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΗ και ΠΟΛΥΠΛΟΚΗ θρησκεία, γι΄ αυτό θα πρέπει να προσέχουμε τις πηγές μας (ακόμη και Εβραίοι έχουν γράψει ΤΡΟΜΕΡΕΣ ανακρίβειες, δηλαδή αναληθή πράγματα που δεν ανταποκρίνονται στην ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ). <br />Σε άλλες περιπτώσεις, οι πηγές διανοητών υπήρξαν Χριστιανοί μελετητές (εκ θέσεως μη-αμερόληπτοι). Και αν λάβουμε υπ΄ όψιν μας και τα μεγέθη (τους αριθμούς δηλαδή) εύκολα επιβεβαιώνουμε την παρα-χάραξη, παρα-πληροφόρηση, παρ-εξήγηση.<br />Φιλικά.<br /><br />Y.Γ 1 Αν θέλεις να σχολιάσω το συγκεκριμένο απόσπασμα που παραθέτεις, ευχαρίστως. Αρκεί να ζητηθεί :)<br />Φιλικά.<br /><br />Y.Γ 2 Παρεμπιπτόντως, η ανάρτησή σου για τις "πριτσινωμένες θεωρίες" ήταν ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ (ένας φίλος που του το έστειλα, απάντησε "να σκίσω τα πτυχία μου" :))Αρχειοφύλακςhttp://www.google.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7618691296092051507.post-77804815944205144942013-07-28T20:56:08.375+03:002013-07-28T20:56:08.375+03:00Τι ακριβώς λέει; Πες λίγα παραπάνω, αν θες.Τι ακριβώς λέει; Πες λίγα παραπάνω, αν θες.Eliashttps://www.blogger.com/profile/15006996975439612683noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7618691296092051507.post-46504167739770512402013-07-28T20:17:21.042+03:002013-07-28T20:17:21.042+03:00Τα ... ανιστόρητα του 1921, έχει αντικρούσει ο Jac...Τα ... ανιστόρητα του 1921, έχει αντικρούσει ο Jacob Neusner κυρίως στο βιβλίο του "Max Weber Revisited: Religion and Society in Ancient Judaism: With Special Reference to the Late First and Second Centuries (The Eighth Sacks Lecture)" <br />(Oxford Centre Postgraduate Hebrew Studies, 1981)<br />(ένα από τα 950 που έγραψε: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_books_by_Jacob_Neusner )Αρχειοφύλακςhttp://www.google.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7618691296092051507.post-76340200440465796662013-06-29T11:18:58.652+03:002013-06-29T11:18:58.652+03:00Δηλαδή οι δικοί σου που έφθασαν μια ανάσα από την ...Δηλαδή οι δικοί σου που έφθασαν μια ανάσα από την ανώτερη τάξη ήταν απλά κοινωνικά τυχεροί; :)<br /><br />ΑΦhttps://www.blogger.com/profile/16498569716781908900noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7618691296092051507.post-92033627717775327352013-06-27T22:47:58.513+03:002013-06-27T22:47:58.513+03:00Γράφεις στο 2 για ανταλλακτική οικονομία, πριν την...Γράφεις στο 2 για ανταλλακτική οικονομία, πριν την εμφάνιση των πόλεων. Ο Graeber, στο βιβλίο του "χρέος, τα 5000 πρώτα χρόνια" (ψειλίαζομαι ίσως να το έχεις διαβάσει) δίνει πειστικά ιστορικά στοιχεία για το ότι δεν υπήρξε ποτέ τέτοια οικονομία, παρά αποτελεί φαντασίωση των οικονομολόγων, για τους οποίους ήταν αρκετά βολική για να υποστηρίξουν πως ο καπιταλισμός είναι δημιούργημα που πηγάζει απο την ανθρώπινη φύση. Επίσης στο 3ο κεφάλαιο καταπιάνεται με τα "αρχέγονα χρέη", χρέος σε μία υπερβατική δύναμη ή στους αρχαίους προγόνους στους οποίους οι ανθρώποι οφείλουν την ίδια τους την ύπαρξη, τα οποία μπορείς να αντιστοιχίσεις με το πνευμάτικο χρέος που λες και εσύ, το οποίο δεν είναι δυνατό να πληρωθεί ποτέ.<br /><br />Τώρα όσον αφορά τα χάχανα και την άνοδό τους, έχω την αίσθηση πως το να ισχυριστείς πως έγιναν δημοφιλείς δίνοντας μία πολιτική ταυτότητα ή ενα αρχηγικό πρότυπο για να ακολουθήσουν οι απογοητευμένοι ψηφοφόροι, δεν θα είχες και εντελώς άδικο. Κάτι τέτοιο δεν είπε και η Arendt με την κοινοτοπία του κακού, πως απλά εψάχναν κάτι ή κάποιον να ακολουθήσουν? Το πρόβλημα είναι για μένα να οριοθετήσεις ποιός είναι συνειδητά φασίστας και ποιός όχι, ένταξει τον κασίδα τον τοποθετείς εύκολα, τους υπόλοιπους? Θα μου πεις έβγαλες ΚΚΕ generator, γιατί οχι και ένα φασιστόμετρο? :)Gabrielnoreply@blogger.com