PKD-Test

Μήπως κάτι δεν πάει καλά στη δουλειά σου, στην οικογένειά σου ή στον κόσμο σου; Κάθε βήμα στη ζωή σου είναι πόνος και συμφορά; Θέλεις, ο δόλιος, να πετάξεις μα δεν έχεις τα φτερά; Νιώθεις ορισμένες φορές σαν να πρωταγωνιστείς σε βιβλίο του Philip K. Dick;

Μην απελπίζεσαι, τη λύση έχει ο ίδιος ο συγγραφέας σου!

Το blog σε παγκόσμια αποκλειστικότητα παρουσιάζει το PKD-Test, μία πρωτοποριακή μέθοδο βιοτικού αναπροσδιορισμού & αυτογνωσίας. Βρες ποιος ήρωας του Philip K. Dick είσαι και διάβασε κατόπιν την ενδεδειγμένη λύση στα προβλήματά σου! Γιατί ποιος άλλος θα μπορούσε να σε λυτρώσει παρά μόνο ένας ειδικός της Λύτρωσης; Βάλε λοιπόν το χέρι στην καρδιά, κάνε το PKD-Test και δες από ποιο βιβλίο του Dick έχεις βγει! Αποτελέσματα και Λύτρωση στο τέλος. Κανένας κίνδυνος εφόσον ακολουθήσεις τις οδηγίες χρήσης.

1. Κατά σειρά προτεραιότητας:
α) Αγάπη > Υγεία > Λεφτά.
β) Λεφτά > Αγάπη > Υγεία.
γ) Αγάπη > Λεφτά > Υγεία.
δ) Υγεία > Αγάπη > Λεφτά.
ε) Σήψη = Σήψη = Σήψη.

2. Θα μπορούσες να απατήσεις τη γυναίκα σου;
α) Θα μπορούσα και να την παρατήσω εντελώς.
β) Ναι, αλλά αυτή θα το μάθει σίγουρα.
γ) Σε καμία περίπτωση.
δ) Ναι, αλλά θα τη σκεφτόμουν συνέχεια.
ε) Ναι, γιατί την έφαγαν σκουληκόμορφα πλάσματα.

3. Τι ζώδιο είσαι;
α) Το πιο εσωστρεφές.
β) Το πιο άτυχο.
γ) Το πιο αλτρουιστικό.
δ) Το πιο διχασμένο.
ε) Είμαι εκτός ζωδίων.

4. Σε ξυπνάει ένας θόρυβος μέσα στη νύχτα.
α) Είναι ο Θεός που καίει τα αγαπημένα μου DVD μέχρι να αναλάβω την αποστολή μου.
β) Είναι το CD Player που οπισθοδρομεί σε γραμμόφωνο.
γ) Είναι ο εαυτός μου που ήρθε από το μέλλον να με συμβουλέψει.
δ) Είναι η Ασφάλεια που εμφυτεύει συσκευές παρακολούθησης στο σπίτι μου.
ε) Είναι το κτίριο που καταρρέει από το βάρος του χρόνου.

5. Έρωτας είναι:
α) Να τη δέχομαι ως ανθρώπινο πλάσμα που μπορεί να ροχαλίζει και να έχει περίοδο.
β) Να αισθάνομαι άνετα μαζί της, ακόμα κι αν το σπίτι μου είναι ακατάστατο.
γ) Να τη βοηθάω και να κάνω τα πάντα γι’ αυτήν.
δ) Να την ακούω σιωπηλός και να τη θαυμάζω απεριόριστα.
ε) Δεν είναι.

6. Οι ιδανικές σου διακοπές:
α) Σε μία διαφήμιση μπύρας.
β) Σε μία γραφική πόλη.
γ) Σε μία ωραία παραλία.
δ) Σε ένα καλό ψυχιατρείο.
ε) Σε ένα σκοτεινό, υγρό υπόγειο.

7. Το προσωπικό σου μότο:
α) «Είδα το Θεό και καλά θα κάνει να μ’ αφήσει ήσυχο».
β) «Είδα το Θεό στο δωμάτιο 203 του ξενοδοχείου».
γ) «Είδα το Θεό και είναι Ζέβρα».
δ) «Είδα το Θεό σε ένα τριπ με LSD».
ε) «Είδα το Θεό και είναι σε κατάσταση αποσύνθεσης».

8. Συχνά ονειρεύεσαι:
α) Σταρ του Χόλυγουντ.
β) Πως δεν έχω βάρος και πετάω.
γ) Μία πόρτα μέσα σε όμορφα τοπία.
δ) Τον εαυτό μου να με ονειρεύεται.
ε) Τον εαυτό μου χωρίς χέρια, πόδια, μάτια και δόντια.

9. Πιάνεις κουβέντα με μία ωραία κοπέλα στο δρόμο που σου χαμογέλασε.
α) Είναι μία διάσημη τραγουδίστρια. Μόνο εγώ όμως μπορώ να δω την πνευματική της διάσταση.
β) Είναι η φιλάνθρωπος θεϊκή αρχή, η έσχατη οντότητα. Πού έχει ένα καλό εστιατόριο να της κάνω το τραπέζι;
γ) Είναι μυστική Χριστιανή που μου μιλάει με κώδικες. Η Αυτοκρατορία δεν τέλειωσε ποτέ.
δ) Είναι αστυνομικός με πολιτικά. Αν βγούμε κάπου μαζί, θα ξυπνήσω το άλλο πρωί σε ψυχιατρείο δεμένος στο κρεβάτι.
ε) Είναι νεκρή. Δεν το ξέρει αλλά μέσα της είναι νεκρή.

10. Τι σε τσατίζει συνήθως:
α) Το κουδούνι που χτυπάει όταν θέλω να μείνω μόνος.
β) Τα Windows Vista που γίνονται Windows 95 πριν το πάρω χαμπάρι.
γ) Ο Θεός που δε μου μιλάει πια.
δ) Ο εαυτός μου που με κατασκοπεύει.
ε) Η παγκόσμια εντροπία που συνεχώς αυξάνεται.

11. Τι σου δίνει χαρά;
α) Να κάθομαι ήσυχος στο σπίτι και να ακούω τα αγαπημένα μου τραγούδια.
β) Ένας φορητός αρνητικός ιονιστής με ενσωματωμένη μονάδα υψηλής τάσης και χαμηλής έντασης, δυναμοδοτούμενος από μπαταρία ηλίου των 25 kV.
γ) Ένα πήλινο βάζο που μέσα του κοιμάται ο Θεός.
δ) Να βρω τον εαυτό μου πριν βρει αυτός εμένα.
ε) Να φτιάχνω δερμάτινες ζώνες για τους περαστικούς.

12. Πώς πίνεις τον καφέ σου;
α) Χωρίς γκρίνιες.
β) Χωρίς μούχλα.
γ) Χωρίς κοκαΐνη.
δ) Δεν ξέρω, θα με βιντεοσκοπήσω και θα δω.
ε) Χωρίς σκουλήκια.



.
.
.
.
.
.
.
.
.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ PKD-TEST

Αν μάζεψες περισσότερα…

… α), τότε είσαι ο Χερμπ Άσερ από τη Θεϊκή Εισβολή. Έχεις αναλάβει μεγάλες ευθύνες, πρέπει να βοηθήσεις την ίδια τη Θεοτόκο στο έργο της, όμως εσύ θα ήθελες απλώς να καθίσεις σπίτι απόψε. Κάνε μια μικρή υποχώρηση, ρίξε νερό στο κρασί σου και –πού ξέρεις; Μπορεί ακόμα και να γνωρίσεις τη γυναίκα των ονείρων σου εκεί που δε θα το περιμένεις!

… β), τότε είσαι o Τζο Τσιπ από το UBIK. Ξέρω, αυτό το κρύο αίσθημα βάρους κυριαρχεί παντού, όλα αποσυντίθενται και το καινούργιο σου αμάξι γίνεται προπολεμικό μοντέλο όταν το βγάζεις από το πάρκινγκ... Μην απελπίζεσαι, οι φίλοι σου προσπαθούν να σε βοηθήσουν. Συνέχισε να ψάχνεις για το Ubik –σε μορφή σπρέι όμως, όχι σε σκόνη ή αλοιφή.

… γ), τότε είσαι ο Χορς Φατ από το VALIS. Έχει επικοινωνήσει μαζί σου ο Θεός ή κάτι που έμοιαζε με τον Θεό ή ένας εξωγήινος δορυφόρος σε τροχιά ή ο εαυτός σου από το μέλλον ή σοβιετικοί επιστήμονες σε πειράματα τηλεπάθειας ή ένας αρχαίος Χριστιανός ή είσαι θεότρελος. Θα ήταν καλό να κόψεις την πρέζα, αλλά ακόμα καλύτερο θα ήταν να σταματήσεις να βοηθάς τους ανθρώπους.

… δ), τότε είσαι ο Μπομπ Άρκτορ από το A Scanner, Darkly. Επιβιβάστηκες σε μία ταχεία που τρέχει κατευθείαν στην τρέλα και στο θάνατο, τουλάχιστον όμως έχεις εισιτήριο πρώτης θέσης. Απόλαυσε τη διαδρομή όσο μπορείς, κάνε γνωριμίες και παρηγορήσου στη σκέψη ότι θα αναγνωριστείς μετά θάνατον. Άσε που θα απαλλαγείς επιτέλους κι από τον εαυτό σου!

… ε), τότε είσαι ο Μάνφρεντ Στάινερ από το Martian Time-Slip. Τα κακά νέα: ο κόσμος είναι γεμάτος σήψη, σκουληκόμορφα πλάσματα ξεπροβάλλουν από παντού, σαρκοβόρα πουλιά και καρχαρίες σε αποκεφαλίζουν με την πρώτη ευκαιρία. Τα καλά νέα: μπορείς να καταφύγεις για ξεκούραση μέσα στη μήτρα της μητέρας σου και άσε τους νεκρούς να θάψουν τους νεκρούς τους.

Εμείς Οι Αρειανοί - Εκδόσεις ALIEN


Το Martian Time-Slip έχει εκδοθεί στα ελληνικά (ως Εμείς Οι Αρειανοί) μόνο από τις Εκδόσεις ALIEN -απ' όσο ξέρω, τουλάχιστον. Αυτές οι τελευταίες δεν υπάρχουν πια και καλά κάνουν, αν κρίνω από το συγκεκριμένο βιβλίο τους...
.
Η μετάφραση είναι του Χρήστου Παπαϊωάννου και η "επιμέλεια" του Μάκη Πανώριου, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό. Το τελικό αποτέλεσμα πάντως είναι θλιβερό: τα ορθογραφικά - τυπογραφικά λάθη αφθονούν, η όλη μετάφραση βρωμάει προχειρότητα και βιασύνη, το κείμενο δείχνει τεχνητό, η ανάγνωση προχωράει με δυσκολία και ο πρόλογος του Μάκη Πανώριου είναι αρκετά επιπόλαιος. Όλοι εμείς που αγαπάμε την ΕΦ, αγαπάμε και τον Μάκη Πανώριο, γι' αυτό και οφείλουμε να ξεχάσουμε τάχιστα τον συγκεκριμένο του πρόλογο, να τον διαγράψουμε οριστικά και αμετάκλητα από το μυαλό μας.
.
Δύο λόγια για την ορολογία: ο κόσμος του Manfred Steiner είναι γεμάτος από "gubbish" (μία λέξη του ίδιου του Philip Dick, από το "garbage" + "rubbish"). To "gubbish" είναι η αιτία της αποσάθρωσης των πάντων, η μονάδα της διάχυτης εντροπίας• περιγράφεται ως σκουληκόμορφο πλάσμα ικανό να ξεφυτρώσει από παντού. Ο ΧΠ διάλεξε να το αποδώσει ως "σαράκι", μία λέξη που δε μου αρέσει, δεν είναι πολύ αρνητικά φορτισμένη, χώρια που παραπέμπει και στον "σεβντά". Θα προτιμούσα το "σκουλήκι"• σκέφτηκα επίσης και το "σκουπιδοσκούληκο" ή το "σκουπιδόπραμα".
Επίσης, οι αυτόχθονες του πλανήτη Άρη είναι οι "Bleekmen", που στη μετάφραση έγιναν "Μπλικ" -μία μάλλον αστεία λέξη, σαν ηλεκτρονικός ήχος, που δεν αποδίδει τη συγγένεια της αγγλικής λέξης με το "bleak" και που ο Μάκης Πανώριος, στον πρόλογό του, θεώρησε ότι πρόκειται για παραφθορά του "black". Δύσκολο πάντως να βρεθεί κάτι καλύτερο εδώ.
Όσο για τον ελληνικό τίτλο του βιβλίου, πρόκειται για μία συνηθισμένη απόδοση του Martian Time-Slip σε διάφορες γλώσσες, καθότι ο αρχικός τίτλος του ίδιου του Philip Dick ήταν "All We Marsmen" (μου αρέσει ιδιαίτερα ο τίτλος της γερμανικής έκδοσης: Mozart für Marsianer).
.
Δε θα επισημάνω άλλα λάθη και αστοχίες της συγκεκριμένης έκδοσης, είναι σαν να ληστεύω τυφλό. Εφ' όσον το Εμείς Οι Αρειανοί των Εκδ. ALIEN είναι η μοναδική μετάφραση του Martian Time-Slip που διαθέτουμε στα ελληνικά, θα περιμένω μέχρι κάποιος σοβαρότερος εκδοτικός οίκος να αποφασίσει να ξαναβγάλει το βιβλίο και μετά θα κάνω τη σύγκριση.

The Ubik Credo

We believe in one Glen Runciter, our Friend, our Boss, who communicates with us through facilities of Beloved Brethren Moratorium in Switzerland,
enemy of the Demiurge of heaven and earth and of all things visible and invisible.

And in one Ella Runciter, the only wife of Glen, married to Glen, very Boss of very Boss, wife, not employee, being the head of Runciter Associates along with Glen, deceased in the age of 20;

who for us men, and for our salvation, remains in cold-pac and provides us with a half-life long supply of Ubik to fight regression,

she has been attacked by the Demiurge, and suffered,
and invented Ubik, and shall soon leave half-life for a new womb to be reborn.

And in Ubik, the Lord and Giver of life, the portable negative ionizer with a self-contained, high-voltage, low-amp unit powered by a peak-gain helium battery of 25kV,

who made the sun, the worlds, created the lives and the places they inhabit, who is the word and whose name is never spoken, the name which nobody knows,
who is called Ubik but whose name this is not,

who procures no danger when taken as directed.
Amen.



Πιστεύω εις έναν Γκλεν Ράνσιτερ,
Φίλο, Αφεντικό, επικοινωνούντα μέθ’ ημών διά συσκευών του Μορατορίου "Αγαπημένοι Αδερφοί" της Ελβετίας,
εχθρό του κακόβουλου Δημιουργού, του ποιητού ουρανού και γης, ορατών τε πάντων και αοράτων.

Και εις μίαν Έλα Ράνσιτερ, μόνην σύζυγον του Γκλεν, νυμφευθήσασα τον Γκλεν, Αφεντικόν αληθινόν εκ Αφεντικού αληθινού, σύζυγον, ουχί υπάλληλον, διευθύνουσαν την εταιρείαν μετά του Γκλεν, θανούσαν εις την ηλικίαν τον 20 ετών.

Την δι' ημάς τους ανθρώπους και δια την ημετέραν σωτηρίαν παραμένουσαν εις ψυχρήν συντήρησην και παρέχουσαν εφ’ όρου ημιζωής το Ούμπικ ίνα την οπισθοδρόμησην αντιπαλέψωμεν,

πληγείσαν υπό του κακόβουλου Δημιουργού, και παθούσαν,
ην το Ούμπικ εφηύρε και συντόμως από της ημιζωής αναχωρήσει εις νέαν μήτραν όπως αναγεννηθή.

Και εις το Ούμπικ το Άγιον, το κύριον, το ζωοποιόν, τον φέρον αρνητικόν ιονιστήν μετά ενσωματωμένης μονάδος υψηλής τάσεως και χαμηλής έντασεως, δυναμοδοτούμενον εκ μπαταρίας ηλίου των 25 kV,

ον τους ήλιους και τους κόσμους έπλασε, τις ζωές και τα ενδιαιτήματα αυτών,
ο ο λόγος εστί και το όνομα αυτού απρόφερτον, Ούμπικ καλείται πλην Ούμπικ το όνομα αυτού ουκ εστί,

κίνδυνον μη επιφέρον εάν ληφθή κατά τις οδηγίες χρήσεως.
Αμήν.

Πολιτική Και Θεολογία

Ο Ντικ ήταν ένας πολιτικός συγγραφέας, έγραψε για την εξουσία, τις αρχές καταστολής, την καταπίεση. Ο Ντικ ήταν ένας μεταφυσικός συγγραφέας, το αντικείμενο στα περισσότερα καλά έργα του ήταν, ούτε λίγο ούτε πολύ, ο ίδιος ο Θεός.

Μοιάζει δύσκολο να συμβιβαστούν αυτά τα δύο, γι' αυτό και χρειαζόμαστε ένα ευρύτερο πλαίσιο μέσα στο οποίο να εντάξουμε τη θεολογία.

Το κλειδί βρίσκεται σε μία παλιά συνέντευξη του Ντικ: "Θεωρώ πως έχουμε περιορισμένη αντίληψη της ευρύτερης εικόνας. Και λόγω αυτής της περιορισμένης αντίληψης νομίζουμε ότι οι άνθρωποι κάνουν πράγματα εσκεμμένα, ότι όλοι είναι συντονισμένοι μεταξύ τους, ότι μας βάζουν στο στόχαστρο, ενώ στην πραγματικότητα υπάρχουν μόνο κάποια patterns που πηγάζουν πέρα από τους ανθρώπους. Και σίγουρα αυτά δεν επικεντρώνονται σε μας, είναι πολύ ευρύτερα και λειτουργούν μέσω ημών".

Με άλλα λόγια, ο Ντικ έβλεπε τους ανθρώπους σαν ρινίσματα σιδήρου επάνω σε χαρτί τη στιγμή που πλησιάζει ένας μαγνήτης: όλη αυτή η μεταλλική σκόνη διατάσσεται σύμφωνα με τις δυναμικές γραμμές του πεδίου. Υπάρχουν πολλοί τέτοιοι "μαγνήτες" που καθορίζουν τη ζωή των απλών ανθρώπων. Ο Θεός είναι ένας απ' αυτούς. Ένας άλλος μπορεί να είναι π.χ. η παγκόσμια οικονομία▪ όταν έγινε το μεγάλο κραχ το 1929, τα κύματα της ύφεσης έπληξαν σταδιακά εκατομμύρια ανθρώπους σε όλη την υφήλιο. Άλλοι τέτοιοι "μαγνήτες" είναι η κυβερνητική πολιτική, οι παγκόσμιες οικολογικές συνθήκες κ.λπ.

Με πιο απλά λόγια: ο Ντικ έγραφε για τους ανθρωπάκους, όντας ανθρωπάκος κι ο ίδιος. Το χαρακτηριστικό όλων αυτών είναι ότι πάρα πολλοί σημαντικοί παράγοντες της ζωής τους ρυθμίζονται από ευρύτερες καταστάσεις (αυτός είναι και ο ορισμός του ανθρωπάκου: κάποιος που δεν έχει έλεγχο στους σημαντικούς παράγοντες της ζωής του). Αν ο αναγνώστης εκλάβει τις θεολογικές επισημάνσεις του Ντικ με την κυριολεκτική τους έννοια, τότε δεν έχει παρά να τον θεωρήσει ως έναν ακόμα ιδιόρρυθμο μεταφυσικό συγγραφέα. Αν τις εκλάβει όμως ως την προσωπική του κωδικοποίηση για τους οδοστρωτήρες που συντρίβουν τις ζωές των απλών ανθρώπων, τότε αναδύεται ένας εντελώς διαφορετικός συγγραφέας μέσα από τα έργα του.


"Μια τυπική φάση του μικρού παιχνιδιού που παίζω με τις πανίσχυρες, άψυχες δυνάμεις της ζωής" - Philip K. Dick, Martian Time-Slip

Το Μέσο Και Ο Σκοπός

Πώς κατανοεί κάποιος ένα μυθιστόρημα -και ειδικά ένα μυθιστόρημα του PKD; Πρέπει, κατ' αρχήν, να αποφασίσει για ποιο πράγμα μιλάει αυτό, περί τίνος πρόκειται, ποιο είναι το αντικείμενό του. Η δυσκολία όμως που αντιμετωπίζει ο αναγνώστης στα έργα του Dick για να καταλήξει ως προς το τι ακριβώς διάβασε, είναι σχεδόν παροιμοιώδης. Ένας λόγος είναι ότι πολλές φορές ο συγγραφέας ξεκίνησε να γράφει έχοντας μία συγκεκριμένη ιδέα στο μυαλό του, στην πορεία όμως απορροφήθηκε από άλλες και το βιβλίο προχώρησε σε εντελώς διαφορετικές ατραπούς. Εξάλλου, όταν κάποιος γράφει με το ρυθμό των 60 σελίδων την ημέρα, όπως έκανε ο PKD, τότε οι σκέψεις του μεταφέρονται αρκετά αυθόρμητες και αλογόκριτες, και γίνεται πολύ πιθανό να μη συνειδητοποιεί ούτε ο ίδιος τι ακριβώς έβαλε επάνω στο χαρτί. Να νομίζει π.χ. ότι έγραψε ένα βιβλίο για τα ναρκωτικά, ενώ στην πραγματικότητα έγραψε κάτι διαφορετικό (βλέπε: A Scanner, Darkly). Αν ο αναγνώστης θέλει να μη χαθεί μέσα στο λαβύρινθο των ανατροπών, στην πληθώρα των στοιχείων και των απρόβλεπτων που τόσο άρεσαν στον Dick, είναι απαραίτητο να μάθει να ξεχωρίζει το μέσο από το σκοπό (ή, στην ορολογία της Επικοινωνιακής Θεωρίας, που χρησιμοποιεί ο Darko Suvin, τον "θόρυβο" από το "μήνημα" -πιστεύω πως η δική μου ορολογία είναι ευστοχότερη, γιατί τονίζει περισσότερο την εσκεμμένη χρήση των στοιχείων από το συγγραφέα).


"Η αλήθεια του Ντικ βρίσκεται στην πλοκή του" - Darko Suvin


Ένας συγγραφέας γράφει κάποιο μυθιστόρημα για να διηγηθεί κάτι. Χρησιμοποιεί λοιπόν ορισμένα στοιχεία (πρόσωπα, αντικείμενα, τόπους, γεγονότα, καταστάσεις κ.λπ.) ως μέσα για να εισαγάγει/υποστηρίξει κάποια άλλα, τα οποία είναι και ο σκοπός του. Η χρήση αυτή μπορεί να μην είναι και 100% συνειδητή, ειδικά από έναν συγγραφέα όπως ο PKD. Αυτό που προτείνω, στα βήματα του Suvin, είναι πως ο καλύτερος τρόπος για να εξιχνιάσει ο αναγνώστης ένα πολύπλοκο βιβλίο, όπως τα περισσότερα που βγήκαν από τη γραφομηχανή του PKD, έγκειται στο να προβεί σε ένα διαρκές ξεσκαρτάρισμα απομονώνοντας τα στοιχεία που υπηρετούν (τα μέσα, όπως τα ονόμασα πιο πριν) από αυτά που υπηρετώνται (τους σκοπούς). Για παράδειγμα, η "πολυμορφική στολή" (scramble suit) στο Scanner είναι ξεκάθαρα ένα μέσο• ο Dick τη χρησιμοποιεί μόνο για να δημιουργήσει αυτήν την περίεργη κατάσταση όπου ο Μπομπ/Φρεντ Άρκτορ δεν ξέρει ποιος είναι η επαφή του στο αστυνομικό τμήμα, παρόλο που ήδη έχει χτίσει μία προσωπική σχέση μαζί του.
Από εκεί και πέρα, μεγάλη σημασία έχουν τα σημεία στα οποία είναι δεμένη η αφήγηση και ο συγγραφέας παρουσιάζει τα στοιχεία του με τρόπο ώστε αυτά να γίνονται πιστευτά. Αν ο αναγνώστης θέλει να διαβάσει πραγματικά ένα βιβλίο του PKD, θα πρέπει να το αποδομήσει, να το δει ως ένα συνονθύλευμα ξεχωριστών στοιχείων και να διακρίνει το ειδικό βάρος που έχουν όλα τα επιμέρους στοιχεία μέσα στην αφήγηση. Η σωστή ανάγνωση είναι μία διαδικασία σταθμίσματος. Παίρνοντας πάλι το Scanner, για παράδειγμα, ο Dick περιγράφει τόσο ζωντανά την αλλοτρίωση του Μπομπ/Φρεντ Άρκτορ, δείχνει τόσο παραστατικά το διχασμό του, ώστε το κέντρο βάρους ολόκληρου το βιβλίου μετατοπίζεται, φεύγει από τα ναρκωτικά και πηγαίνει στο σχιζοφρενικό διχασμό του ανθρωπάκου. Τα ναρκωτικά γίνονται ένα μέσο για να αναδειχθεί η αυτή κατάσταση της τέλειας αμφιβολίας.


"Πολλές από τις ιστορίες και τα μυθιστορήματά μου έχουν να κάνουν με ψυχωτικές καταστάσεις ή με καταστάσεις που προκαλούνται από ναρκωτικά. Τα χρησιμοποιώ αυτά ως μέσο" - Philip D. Dick

Είπαν:

Ένας σχιζοφρενικός ονόματι Philip K. Dick έκανε συγγραφική καριέρα με τις παραισθήσεις του για το σύμπαν.
Ένα σχιζοφρενικό σύμπαν έκανε τις παραισθήσεις του άνθρωπο, ο οποίος πήρε το όνομα Philip K. Dick.
Ένα παραισθησιογόνο θέλησε να κάνει συγγραφική καριέρα και μετέτρεψε τον Philip K. Dick σε ένα ολόκληρο σύμπαν.
Μία παραίσθηση με το όνομα Philip K. Dick έκανε τη συγγραφική καριέρα της σύμπαν.

Ένας φίλιππος έκανε τις σχιζοφρενικές του παραισθήσεις άνθρωπο ονόματι Σύμπαν K. Dick [Patrick Deese]

Ο Ντικ γράφει για την πραγματικότητα και την τρέλα, το χρόνο και το θάνατο, την αμαρτία και τη λύτρωση [Ursula Le Guin]

Ο συγγραφέας X μπορεί να πουλήσει 500.000 αντίτυπα. Όλοι αυτοί οι 500.000 αναγνώστες θα σκεφτούν, ωραίο βιβλίο. Μου άρεσε. Θα διαβάσω και το επόμενό του. Και 40.000 αναγνώστες μπορεί να διαβάσουν ένα βιβλίο του Phil Dick, μετά όμως να βροντοφωνάξουν για την απίστευτη επιρροή που είχε επάνω τους αυτό το βιβλίο, τόσο διανοητικά όσο και συναισθηματικά [Russ Galen, ατζέντης του Philip K. Dick]

Ο πιο αστείος και τρομακτικός συνάμα συγγραφέας ΕΦ της εποχής του [Εγκυκλοπαίδια της Επιστημονικής Φαντασίας]

Οι κόσμοι μέσα στους οποίους κινούνται οι ήρωες του Philip Dick, αναθεωρούνται ή ακυρώνονται απροειδοποίητα. Η πραγματικότητα είναι τόσο αξιόπιστη σχεδόν όσο και οι υποσχέσεις ενός πολιτικού [Roger Zelazny]

'Μαύρη ΕΦ' -αν υπάρχει τέτοιο πράγμα, τότε ο Philip K. Dick είναι ο Pirantello, ο Beckett και ο Pinter της [Harlan Ellison]

Ήταν συναρπαστικός, όπως και τα βιβλία του. Και όσο πιο πολύ μεγάλωνε, τόσο περισσότερο έμοιαζε με τα βιβλία του. Ο Phil ζούσε σε πολλές πραγματικότητες [Robert Anton Wilson]

Ήσυχα κι αθόρυβα, ο Ντικ έγραψε σοβαρά μυθιστορήματα σε δημοφιλή μορφή και δεν υπάρχει άλλος μεγαλύτερος έπαινος [Michael Moorcock]

Ο Ντικ είναι "μηχανή καταστροφής των τειχών". Οπου τείχος μπορεί να είναι ο διπλανός σου, εσύ ο ίδιος, ο θεός που πιστεύεις, η διαδρομή που κάνεις κάθε πρωί. [Mystic]

Ta καλά βιβλία του Philip K. Dick περιγράφουν πάντα ένα μέλλον ταυτόχρονα αναγνωρίσημο και αδιανόητο [The New York Times]

Ο αγαπημένος μου συγγραφέας [Fay Weldon, βρετανή συγγραφέας]

Περισσότερο από κάθε άλλο συγγραφέα ΕΦ, ο κ. Dick μάς βάζει μέσα στο μυαλό των ανθρώπων [Wall Street Journal]

Στα έργα του Ντικ δεν υπάρχουν ηρωικές πράξεις, υπάρχουν όμως ήρωες [Ursula Le Guin]

Αυτό που υπήρξε ο Kafka για το πρώτο μισό του 20ου αιώνα, υπήρξε ο Philip K. Dick για το δεύτερο [Art Spiegelman]

Ο πιο λαμπρός συγγραφέας ΕΦ κάθε πλανήτη [Περιοδικό Rolling Stone]

Κανένας άλλος συγγραφέας της γενιάς του δεν είχε τόσο δυνατή παρουσία στη σκέψη μας. Άφησε τη σφραγίδα του όχι μόνο στη μνήμη αλλά και στη φαντασία μας. [Brian Aldiss]

Είπε:

Η πραγματικότητα είναι αυτό που δεν εξαφανίζεται όταν σταματάς να το πιστεύεις
~
Αν νομίζεις πως αυτός ο κόσμος είναι κακός, πού να δεις και κάποιους άλλους...
~
Θέλω να γράψω για τους ανθρώπους που αγαπώ και να τους τοποθετήσω μέσα στους φανταστικούς κόσμους που έχω στο μυαλό μου. Όχι μέσα στον κόσμο που ζούμε, αυτός δεν ανταποκρίνεται στις αξίες μου. Εντάξει, ξέρω, είμαι εκτός τόπου, θα έπρεπε να αναθεωρήσω τις αξίες μου. Θα έπρεπε να παραδεχτώ την πραγματικότητα. Όμως ποτέ δεν παραδέχτηκα την πραγματικότητα κι αυτό είναι η ΕΦ. Αν θέλετε να παραδεχτείτε την πραγματικότητα, διαβάστε Φίλιπ Ροθ, διαβάστε τους καθιερωμένους συγγραφείς των φιλολογικών κύκλων της Νέας Υόρκης που γράφουνε μπεστ-σέλλερ
~
Ο μέσος Αμερικάνος πάσχει από δύο πλάνες: πρώτον ότι ο Θεός είναι νεκρός, δεύτερον ότι υπάρχει διαφορά ανάμεσα στις μάρκες των τσιγάρων
~
Ασχολούμαι κυρίως με το ερώτημα: "Τι είναι πραγματικότητα;". Πολλές από τις ιστορίες και τα μυθιστορήματά μου έχουν να κάνουν με ψυχωτικές καταστάσεις ή με καταστάσεις που προκαλούνται από ναρκωτικά. Τα χρησιμοποιώ αυτά ως μέσο για να δείξω την έννοια του πολυ-σύμπαντος
~
Μην προσπαθείς να λύσεις σοβαρά προβλήματα μέσ' στα μαύρα μεσάνυχτα
~
Κάποιοι μου έχουν πει ότι το κάθε τι για μένα, κάθε πλευρά της ζωής μου, του ψυχικού μου κόσμου, των εμπειριών, των ονείρων και των φόβων μου, περιγράφεται μέσα στα γραπτά μου▪ ότι μπορεί κάποιος να με καταλάβει μελετώντας το έργο μου. Απολύτως αληθινό.
~
Είμαι ένα ζωντανό ζώο δεμένο σε μία θνήσκουσα ψυχή
~
Τα ναρκωτικά δεν είναι αρρώστια, είναι απόφαση, όπως είναι απόφαση να περάσεις το δρόμο όταν τρέχουν αυτοκίνητα. Δεν το αποκαλείς αυτό αρρώστια αλλά εσφαλμένη κρίση
~
Οι συγγραφείς επιστημονικής φαντασίας, και λυπάμαι που το λέω, πραγματικά δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για την επιστήμη επειδή η σχετική μας γνώση είναι περιορισμένη και εκλαϊκευμένη▪ όσο δε για τη φαντασία μας… συνήθως είναι φριχτή.

~
Έχω πολύ θυμό μέσα μου. Πάντα είχα. Την περασμένη εβδομάδα ο γιατρός μου είπε ότι παρουσιάζω πάλι υψηλή πίεση, τώρα μοιάζει να υπάρχουν και καρδιακές επιπλοκές. Τα πήρα στο κρανίο. Ο θάνατος με οργίζει. Τα βάσανα των ανθρώπων και των ζώων με οργίζουν
~
Οι θεοί καταστρέφουν ό,τι υποπίπτει στην αντίληψή τους. Να είσαι ταπεινός και θα διαφύγεις από τη ζήλια τους [Ο Άνθρωπος Στο Ψηλό Κάστρο]
~

Το βασικό εργαλείο για τη χειραγώγηση της πραγματικότητας είναι η χειραγώγηση των λέξεων. Αν μπορείς να ελέγξεις το νόημα των λέξεων, τότε μπορείς να ελέγξεις και αυτούς που χρησιμοποιούνε τις λέξεις [Πώς Να Φτιάξετε Ένα Σύμπαν Που Δε Θα Διαλυθεί Σε Δύο Ημέρες]
~
Μερικές φορές, η τρέλα είναι η κατάλληλη αντίδραση στην πραγματικότητα [VALIS]
~
1) Αυτοί που συμφωνούν μαζί σου είναι τρελοί
2) Αυτοί που δε συμφωνούν μαζί σου είναι στην εξουσία
[VALIS]
~
Ο άνθρωπος και ο κόσμος είναι αμοιβαίως δηλητηριώδεις [VALIS]
~
Όταν πολεμάς την Αυτοκρατορία, μολύνεσαι από την παραφροσύνη της. Αυτό κι αν είναι παράδοξο. Όποιος καταβάλλει ένα τμήμα της Αυτοκρατορίας, γίνεται ο ίδιος η Αυτοκρατορία. Γιατί αυτή πολλαπλασιάζεται σαν ιός, επιβάλλει τη μορφή της στον εχθρό της. Γίνεται ο εχθρός της [VALIS]
~
Κανενός τα βάσανα δεν είναι για πλάκα [A Scanner Darkly]